”Plads til Alle”-julekalenderen hitter
Med salget af årets ”Plads til Alle”-julekalender har fodboldklubber landet over mulighed for at tjene 20.000 kroner til klubben eller holdet og samtidig støtte en god sag. Det benytter B93 på Østerbro i København sig af.
På træningsbanerne bliver der ikke kun sparket på mål og øvet finter. Der uddeles også ”Plads til Alle”-julekalendere til alle pige- og kvindehold. En god idé mener Kim Zeutner, der er i klubben på femte år og træner U16-piger og er målmandstræner for pigerne i klubben.
”Det giver god mening at være med, for det at kunne støtte en god sag, og samtidig tjene penge til vores egen holdkasse, er ren win-win,” siger Kim Zeutner.
Penge til holdene og støtte til en god sag
Bag julekalenderen ”Plads til Alle” står DBU og Red Barnet. Samarbejdet har fokus på at hjælpe børn, der er afskåret fra et foreningsliv enten af sociale, økonomiske eller kulturelle årsager. Derfor er DBU og Red Barnet gået sammen om at hjælpe børn med at blive inkluderet i fritidslivet i Danmark.
Og ved køb af eksempelvis 1.000 "Plads til Alle"-julekalendere, støtter klubben både den gode sag, men man har også mulighed for at få en gevinst til klubben eller holdet på 20.000 kroner.
En god sag som Kim Zeutner og B93 gerne vil støtte.
”For mig betyder det rigtig meget, og når pigerne bruger en masse tid på at sælge julekalenderne, kunne det også være sjovt at vide, hvor de er med til at gøre en forskel,” forklarer træneren.
Vil sælge 2.000 julekalendere i år
B93 har ikke valgt at designe deres egen kalender, fordi det er alle hold i pige- og kvindeafdelingen, der skal stå for salget. Men ifølge Kim Zeutner er det planen at designe og sætte deres personlige præg på julekalenderne næste år, hvis salget bliver en succes i denne omgang. Noget alt tyder på.
”Vi har allerede udleveret 1.000 kalendere til de forskellige hold, men jeg skal have bestilt 1.000 flere, fordi det er ikke alle hold, der har fået endnu. For vi regner med, at de sagtens kan blive solgt.”
Selvom B93 ikke har valgt at designe deres egen julekalender, så er det en mulighed at sætte sit eget præg på kalenderen i form af klublogo og et billede af holdet. Det personlige udtryk kan betyde flere penge i klubkassen, men det er også med til at styrke det lokale sammenhold.
Udover klublogo og holdbillede har fodboldklubber og andre lokale foreninger også mulighed for selv at vælge sponsorer til kalenderen, og det kan også være med til at øge indtægten.
Spillertrøjer og kamp mod kongeklubben
Det er forskelligt, hvad holdene i B93 vil bruge pengene på. Nogle ønsker nye spillerdragter, mens andre har planer om en tur til enten Spanien eller Frankrig, hvor de allerbedste hold har mulighed for at møde modstandere som Real Madrid eller Paris Saint-Germain.
Men udover at der er en gevinst for enden af julekalender-salget, betyder salg af ”Plads til Alle”-julekalenderen mere end som så, fortæller Kim Zeutner.
”Det vil betyde, at vi har en frihed til at kunne gøre nogle andre ting udover træning. Man kunne for eksempel tage ud at spise eller bowle. Lave noget anderledes så det sociale og fællesskabet på holdene bliver endnu bedre.”
Salget af årets julekalendere fortsætter frem til d. 24. december, og der er gevinst på alle lodder.
”Det giver god mening at være med, for det at kunne støtte en god sag, og samtidig tjene penge til vores egen holdkasse, er ren win-win,” siger Kim Zeutner.
Penge til holdene og støtte til en god sag
Bag julekalenderen ”Plads til Alle” står DBU og Red Barnet. Samarbejdet har fokus på at hjælpe børn, der er afskåret fra et foreningsliv enten af sociale, økonomiske eller kulturelle årsager. Derfor er DBU og Red Barnet gået sammen om at hjælpe børn med at blive inkluderet i fritidslivet i Danmark.
Og ved køb af eksempelvis 1.000 "Plads til Alle"-julekalendere, støtter klubben både den gode sag, men man har også mulighed for at få en gevinst til klubben eller holdet på 20.000 kroner.
En god sag som Kim Zeutner og B93 gerne vil støtte.
”For mig betyder det rigtig meget, og når pigerne bruger en masse tid på at sælge julekalenderne, kunne det også være sjovt at vide, hvor de er med til at gøre en forskel,” forklarer træneren.
Vil sælge 2.000 julekalendere i år
B93 har ikke valgt at designe deres egen kalender, fordi det er alle hold i pige- og kvindeafdelingen, der skal stå for salget. Men ifølge Kim Zeutner er det planen at designe og sætte deres personlige præg på julekalenderne næste år, hvis salget bliver en succes i denne omgang. Noget alt tyder på.
”Vi har allerede udleveret 1.000 kalendere til de forskellige hold, men jeg skal have bestilt 1.000 flere, fordi det er ikke alle hold, der har fået endnu. For vi regner med, at de sagtens kan blive solgt.”
Selvom B93 ikke har valgt at designe deres egen julekalender, så er det en mulighed at sætte sit eget præg på kalenderen i form af klublogo og et billede af holdet. Det personlige udtryk kan betyde flere penge i klubkassen, men det er også med til at styrke det lokale sammenhold.
Udover klublogo og holdbillede har fodboldklubber og andre lokale foreninger også mulighed for selv at vælge sponsorer til kalenderen, og det kan også være med til at øge indtægten.
Spillertrøjer og kamp mod kongeklubben
Det er forskelligt, hvad holdene i B93 vil bruge pengene på. Nogle ønsker nye spillerdragter, mens andre har planer om en tur til enten Spanien eller Frankrig, hvor de allerbedste hold har mulighed for at møde modstandere som Real Madrid eller Paris Saint-Germain.
Men udover at der er en gevinst for enden af julekalender-salget, betyder salg af ”Plads til Alle”-julekalenderen mere end som så, fortæller Kim Zeutner.
”Det vil betyde, at vi har en frihed til at kunne gøre nogle andre ting udover træning. Man kunne for eksempel tage ud at spise eller bowle. Lave noget anderledes så det sociale og fællesskabet på holdene bliver endnu bedre.”
Salget af årets julekalendere fortsætter frem til d. 24. december, og der er gevinst på alle lodder.