JAGTEN PÅ NY DBU-DIREKTØR GÅR I GANG
DBU’s bestyrelse har valgt Mercuri Urval til at stå for ansættelsen af en ny administrerende direktør. Ønsket er en profil, der kan styrke samarbejde, involvering og udvikling, siger DBU-formand.
I løbet af de næste uger bliver stillingen som administrerende direktør i Dansk Boldspil-Union slået op med tiltrædelse i første kvartal af 2020.
Det sker efter, at DBU’s bestyrelse har valgt rekrutteringsbureauet Mercuri Urval til at stå for processen med at formulere et stillingsopslag og stå for selekteringsproces, samtaler og anbefalinger. Det er bestyrelsens forventning, at der kan træffes beslutning om en ny direktør senest ultimo januar 2020, hvorefter vedkommende kan tiltræde snarest derefter.
DBU’s formand, Jesper Møller, ser frem til arbejdet med at finde en ny administrerende direktør:
”DBU har de senere år gennemgået store forandringer med en række reformer og ændringer i organisationen. Nu har vi fået en ny organisation på plads – med en ny mindre bestyrelse, nye komiteer og aftaler med Divisionsforeningen, Kvindedivisionsforeningen og Lokalunionerne i DBU Bredde. Derfor har vi brug for en administrerende direktør, der i endnu højere grad skal kunne samarbejde, involvere og udvikle både DBU og dansk fodbold i tæt samarbejde med vores klubber og medlemmer og andre eksterne partnere,” siger Jesper Møller.
DBU’s bestyrelse satte kort efter nytår gang i en analyse af DBU’s administrative ledelsesstruktur, som er blevet foretaget af konsulentfirmaet Implement Consulting Group. Analysen blev drøftet i DBU’s bestyrelse kort før sommerferien og er en del af grundlaget for det jobopslag, der ventes offentliggjort i løbet af de næste uger.
”At blive administrerende direktør i DBU er en eftertragtet post for mange. Tidligere har vi haft behov for en person med styrker inden for store forandringer og ændringer. Nu har vi behov for en person, der kan samle og samarbejde på tværs af dansk fodbold,” siger Jesper Møller.