Originale fodboldplakater: DBU indgår samarbejde med The Play
Ny kollektion med flotte fodboldplakater lanceres den 1. december. Motiverne er kendte scoringer på Herre- og Kvindelandsholdet skabt i samarbejde med The Play.
Mikkel Damsgaards fantastiske frisparksmål mod England, Pernille Harders fremragende langskud mod Israel eller Joakim Mæhles finurlige tiki-taka-mål i Parken mod Skotland.
Der er noget for enhver smag, når en ny kollektion med kunstplakater nu kommer til salg. Produkterne er blevet til i et samarbejde med THE PLAY og viser kendte landsholdsmål på en ny måde. Nemlig set ovenfra og med målets opbygning vist grafisk.
Fra onsdag den 1. december kan værkerne bestilles på på The Plays webshop, og serien tæller indtil videre 17 plakater med ikoniske øjeblikke fra Herre- og Kvindelandsholdet.
”Vi er meget glade for at have indgået et samarbejde med The Play, som deler vores ambition om at levere fede og flotte produkter til vores fans af både Kvinde- og Herrelandsholdet. I fodboldverdenen i dag kan man købe et væld af forskellige produkter som fan, men vi synes, at vi med de nye, fede plakater fra The Play skiller os ud på en kreativ måde. Sammen med The Play vil vi genopfinde fanplakaten, men med fokus på det gode nørderi og med muligheden for at genoplive den helt særlige og unikke følelse omkring en landsholdsscoring.” siger Ronnie Hansen, kommerciel direktør i DBU.
Philip Price, der er co-founder af THE PLAY udtaler følgende:
“Det er en fantastisk mulighed for os at indgå partnerskab med landsholdene - den entydigt største kollektive platform i Danmark. Det giver os mulighed for, i stor skala, at slå et slag for en ny generation af merchandise, der er tilpasset en moderne boligstil. For os fans er sport kunst, og de kollektive minder som fodbolden giver os, bliver hurtigt til milepæle i vores eget liv. Og når vi snakker landsholdene, bliver historierne bare ikke større.”
THE PLAY har med sine grafiske designs en ambition om at genopfinde den traditionelle sportsplakat i et format, der passer til det moderne hjem. De unikke værker genskaber atleternes præstation på banen og vækker begejstring og glæde hos beskueren.
I forbindelse med lanceringen er der skabt en eksklusiv serie af limited editions, præget i 23 karat guld og håndsigneret af spillerne, der udloddes som gaver i konkurrencer med videre, og som kommer på velgørenhedsauktion til foråret.
Se alle produkterne her